Defend free speech and individual liberty online. 

Push back against big tech and media gatekeepers.

Staff of Russian independent news outlet to leave Russia after government censorship

The outlet was struggling to operate after being blocked in the country.
If you're tired of censorship, cancel culture, and the erosion of privacy and civil liberties subscribe to Reclaim The Net.

On Tuesday, Russian authorities banned one of the last remaining independent news outlets Dozhd, aka TV Rain, and Ekho Moskvy, aka Echo of Moscow.

On Wednesday, TV Rain’s editor-in-chief Tikhon Dzyadko announced that he was leaving the country, together with his family and the network’s staff.

“After the blocking of Dozhd’s website, Dozhd’s social media accounts, and the threat against some employees, it is obvious that the personal safety of some of us is at risk,” Dzyadko wrote on .

TV Rain’s staff had predicted their lives would be in danger.

“We are facing a real threat. It’s getting harder to work here,” said TV Rain’s anchor Ekaterina Kotrikadze.

“They are trying to make us, you know, deliver the same message as they do, but you know it’s impossible for us to work like this.”

Russian media outlets were ordered to use official sources when covering the Ukraine invasion. They were also told to call it a “special military operation,” and prohibited from using the terms “war” or “invasion.”

Dzyadko said “they don’t want us to spread real information about deaths among civilians, about deaths among Russian soldiers.”

If you're tired of censorship, cancel culture, and the erosion of civil liberties subscribe to Reclaim The Net.

Defend free speech and individual liberty online. 

Push back against big tech and media gatekeepers.

Share

TruthMindsGettrGab